Chikán Gábor oldala | |
Országos Vasúti Szabályzat megújítása2019.01.19. 2009-ben az Országos Vasúti Szabályzat megújítását készítette elő a Közlekedéstudományi Intézet, amelyben a keskenynyomközű vasutakra vonatkozó kötet elkészítése volt a feldatom. Az elkészült munkánkból nem lett kiadott szabályozás. 2008-ban az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium megbízásából - 4 szerzőtársammal - készítettük el a Magyarországon működő kisvasutak helyzetének elemzése, fejlesztésük lehetőségei, fenntartható működésük c. tanulmányt. 2010-ben a Nemzetközi Bankárképző Központ szakértői csapatában részt vettem az Ipoly-völgyi vasút működtetésére készült tanulmány elkészítésében. A Nagyirtás - Nagybörzsöny kisvasúti szakasz helyreállítását követően a Szob - Márianosztra - Nagyirtás szakasz helyreállításának pályázatához készítettem el a vasút üzemeltetési koncepcióját. 2009-ben az Országos Vasúti Szabályzat megújítását készítette elő a Közlekedéstudományi Intézet, amelyben a keskenynyomközű vasutakra vonatkozó kötet elkészítése volt a feldatom. Az Országos Erdészeti Egyesület Erdei Vasút Szakosztályának felkérésére 2002-2004 között elkészítettem a hazai erdei vasutak Jelzési, Forgalmi és Gépészeti Utasítását. Motorvonat koncepció a magyarországi keskenynyomközű vasutak számára címmel készítettem a BME Közlekedésmérnöki Kar Vasúti Járművek Tanszékén szakmérnöki diplomadolgozatom 2010-ben. A témám egy új, korszerű kisvasút jármű beszerzéséhez szükséges szakmai koncepció, feltételrendszer kidolgozása, vizsgálva a feltételek teljesíthetôségét is. Forgalomszabályozás a kisvasutakon címmel készítettem a BME Közlekedésmérnöki Karán elsô diplomadolgozatom 1998-ban. Témám a kisvasutak jelzési és forgalmi szabályainak áttekintése, és egy új, kifejezetten kisvasutakra készítendô Jelzési és Forgalmi Utasítás alapjait kívántam a dolgozatban lerakni. | |